Daily Archives: mai 19, 2009

Thailandsk uke!

Heisann! Håper at alle har hatt det gøy og kost seg
masse i helgen. Min var helt FAB, men har dessverre hatt
det litt for hektisk til å laget mat eller blogget noe
særlig:( Nå som jeg har kommet meg, er jeg i full gang igjen!
Denne uken kommer det retter som jeg lagde for catering-
jobben på torsdag + flere:) Følg med!

Fiskekaker

Tod Man Plah (Fiskekaker)

400 g hvitfisk
3 ss thai rød karrypasta
1 eggplomme
1 dl potetmel
1 ts bakepulver
1 ss sukker
100 g ferske grønne bønner (haricots verts)
fiskesaus

Miks alle ingrediensene til fiskekakene
i kjøkkenmaskin. Form fiskekakene til flate
kaker, 5 cm diameter. Fritér dem gyllenbrune
i en frityrgryte eller stekepanne i rikelig
med olje. La renne av på tørkepapir.
Server med ris og søt chilisaus.

Legg igjen en kommentar

Filed under Fisk & skalldyr