Gulrotkake mmm:)

Jeg vet at jeg bør holde meg unna kaker nå som
sommeren er her og bikini er noe man går rundt
med på stranden. Allikevel klarer jeg ikke
å la vær! Innbiller meg alltid at gulrotkake er
sunt fordi det er gulrøtter i, noe som er helt feil.
Ser jo det når man lager kaken selv:S men på en
annen side, så beveger man seg mer på sommeren,
så hvorfor ikke unne seg en bit?

(Oppskriften har jeg fått fra Tutta)

Gulerotkake

Gulrotkake

4 store egg
3 dl brunt sukker
3 dl mel
4 ts kanel
2 ts natron
1 ts salt
1 ts vaniljesukker
1,5 dl olivenolje ( mild)
6 dl revne gulrøtter

Pisk egg og sukker til eggedosis. Rør først inn
mel, salt, kanel, vaniljesukker og natron, så olje
og revne gulrøtter. Smør formen (Rund eller
firkantet) godt med smør eller olje.
Stekes på nederste rille 50-60 min på 180 C

Krem

125 g gourmetost eller philadelfiaost naturell
50 g smør
1 ts vaniljesukker
125 g melis

Bland smør og Philadelphia sammen.
Ha så i vaniljesukker og melis.
Rør godt til det blir kremaktig.
Slå deg løs med konditorfarger og pynt eller
bare revet gulrøtter over!

Legg igjen en kommentar

Filed under Desserter

Legg igjen en kommentar